tisdag, december 23, 2008

Operation "Dörr knackning"

.. och "tjejen som önskade hon kunde tala med djur"
.. en helt vanlig kväll på jobbet..
.. får ett larm på en adress/ kund (namnen är ändrade pga sekretess) som följer...

"Kvast Stuteri"... Enhörna... "pippi långstrumpa"...
Yeah.... säger en inte mycket men vad faan...
kollar GPS:en... hittar inget...
Bläddrar i kartan.... Inget där heller...

Styr mot Enhörna och ringer min radio operatör... inget mer info hos henne..
Blir kopplad till berörd larmcentral.... no no no.. samma där...
ber min operatör att googla stuteriet.. det hittar hon, men ingen vägbeskrivning..
hitta. se och hela namnet ger inte mycket heller... hitta.se och bara efternamnet ger mer...

till slut lokaliseras en "kalle långstrumpa" på "kvast stuteri" och hon kan i sin tur börja guida mig mot det förmodade målet...
Småvägar hit och småvägar dit....


Eftersom hon har annat ansvar utöver att vara min livslevande GPS återgår jag till grusvägarna själv.. lovar att återkomma om jag känner att jag hinner bli pensionär innan platsen lokaliseras..
Svänge av på en pytte väg med skylt "endast behörig trafik" och kör på...
"A close encounter with a moose family happens ." två meter framför mig spatserar två st älgar över vägen... Mamma Moose och Barn Moose antar jag eftersom det vitala saknades... Horn..

Eller tappar dom hornen som kan hända med renar ? Hmmn..

Nåväl... med allas liv och lem i behåll gasar jag vidare, vägen tar slut (dead end) och kommer fram till ett hus...

Knackar på och presenterar mitt dilemma... Får vägbeskrivning som hjälper mig en bit på vägen, men fick dock kommentaren "hur hittade du hit ?"
Uppenbarligen får dom inte mycket besök....... åker hela vägen tillbaka ut på en större oasfalterad byväg...

Ohops..! ett stycke skuttande råddjur åter igen nära på att kyssa min huv.... Hmmn.. (Råddjurssadel med rödvins sås och tillhörande gratäng.. "yammy"..har nämnligen börjat bli hungrig...)

Styr mot en Kyrk by och knackar åter igen på hos intet ont anande julfirare för vägbeskrivning..

Jaaa... är på rätt väg men det är en bit kvar... på små grusvägar som känns mils långa.... och dämpningen på bilen känns "non existing"...

Där ser man... om inte tre styckna Hjortar står vid väg grenen och ser ut att behöva lift...

Parerar och fortsätter vidare mot "never ever gonna come back" landet...

Kommer fram till en stor "estate" med värsta herrgården och tillhörande "statar" bostäder....

jaha.. vilken av dessa ska jag till...

Ser att det lyser i fönstret i ett av statar bostäderna så jag knackar på....

Presenterar mitt dilemma och "voila".... Huset jag ska till pekas åt mig samtidigt som lite plats historia presenteras...

Framme..

...*med en massa hopp,tid, diesel och munläder kommer man långt*


2 kommentarer:

Alfa Tik sa...

Både Lec K och jag skrattade gott åt din vägbeskrivning. Vi skickade 65an dit idag istället för mig när det larmade.
Mohahaha

//7612

anu sa...

ha haa....
Alla skall vi den vägen vandra... ööh... köra...