fredag, december 12, 2008

moment 22...

.. Hur man än vrider sig har man arslet bak...

..Hade en intressant diskussion med en "vän" igår om detta med X...
.. den vare sig började eller slutade tillfredställande.. för min del iaf..
det som kom fram under diskussionen var dock intressant...

Är det så att "sex med X är inte otrohet" ?...

Ska man ställa upp för X om dom behöver skjuts, datan pajat, fixa bilen, hjälpa till att sälja bilen, hjälpa till att köpa ny bil, fixa nåt hemma, vara barn vakt trots att ungen inte är gemensam, vara djurvakt trots att djuret var och är X:ets, Gå ut på krogen med dom,åka hem till dom och fika, luncha med dom..?

ja.. om man inte är involverad i en ny relation och känner för att göra det..
Nej.. om man faktiskt har en ny partner som man respekterar, vill få att må bra och som man vill ska ha en tillförlit till relationen och sin partner... framför allt ska man som partner ha en möjlighet att "tycka till" om detta...

Är jag involverad i en relation respekterar jag vad den personen vill, tycker och tänker, under förutsättning att det inte går emot grundförutsättningarna för relationen..
Trohet
Ärlighet
Respekt
Omtanke

Jag köper inte att:
Kompisar går före...
Att X går före.... i alla avseenden..
Att fester går före...
och att jag får stå ngnstans i periferin och acceptera..

För mig tar relationen slut av en anledning..
många av orsakerna finns listade ovanför...
Det finns ett skäl till att ett X är just ett X....

...*svartsjuk eller bara vill känna sig speciell..?*

Inga kommentarer: