torsdag, december 18, 2008

mytomani eller "vita lögner"

Vad ska man göra om man har vatten täta bevis (bilder) för att ngn man bör kunna lita på ljugit dig rakt i ansiktet ?
Att man har haft det på "känn" att ngt inte stämmer och konfronterat om det. (flera gånger tom)
Blivit beskylld för att vara "svartsjuk" och "inbillnings sjuk".. typ..

Kan man fortsätta att lita på en sån person ?
Min fråga gäller alla relationer man kan ha.. partner, vänner, släkt, whatever........

När sårar det mest ?

Det som sårar mest är beskyllningarna från den man konfronterar, att man inte är riktigt "riktig" innanför pannbenet.. att man är "sjukligt svartsjuk"... att man rent ut sagt har ngn form av mani..
man känner sig sååååå liten och nertryckt...
Men vänta lite nu.... "Bevis bördan är tillräcklig för en fällande dom"..
Sen är frågan hur grovt brottet är...

"... Du... Jag tycker om dig och därför är jag ihop med dig... men för helvete, var iallafall ärlig med mig... så jag får en möjlighet att göra mina egna val i huruvida jag köper det du håller på med.. eller inte...vad det nu månne vara... "

*det är bättre att "åka dit" för det man gjort än för att ljuga .. *

Inga kommentarer: