måndag, november 03, 2008

...rör stopp...

.. ni som följt min blogg vet att jag har haft lite stopp i mina rör....
alltså avloppet i köket.....

numera åtgärdat men efter en massa vatten som runnit på mitt köksgolv ... två gånger idag...

Först var det fastighets skötaren som inte trodde mig när jag sa att det är för mycket vatten i vasken för att det ska rymmas i en hink..
nä nää.. lyssna inte på mig...
tjoff.. så öppnar man helt och då går inte vattnet att stoppa...
det innebar att mitt köksgolv badade i vatten.....
nåväl... bara att torka upp....

sen kommer grabbarna med den stora spolbilen....
sätter in spol slangen och fyller mitt och troligen grannens vask med vatten...
(stort stopp i stammen kan man säga)
börjar att tömma det genom samma ventil som fastighets skötaren gjort...
han öppnar försiktigt men det rinner för dåligt...
säger det högt varpå jag snabbt att : öppna för faan inte helt för då rinner allt vatten på golvet..det där är för mycket vatten för att rymmas i den hinken.och det mesta kommer att spruta på golvet.... det hände fastighets skötaren.. har ni ingen sug slang..?
... hinner avsluta meningen och han säger att : det där är väl inte så mycket vatten....
..pooooooffffttt och spruuuut...

visst... hinken fylldes och mitt golv med.....
denna gång med svart sörja blandat vatten....
nääää......
lyssna inte på mig...
vad kan jag...
inte VVS....
men hade tömt dom där jävla förbannade rören några gånger så jag hade erfarenhet av rören hemma hos mig...

Att jag fick köks golvet vatten fyllt 2 gånger är inte det värsta i historien...
utan det att:
eftersom jag antas vara okunnig..
eftersom jag saknar VVS utbildning/erfarenhet..
så lyssnar man inte på mig...
.. så skiter man i det jag säger...

*numera rör expert i min lya iaf*



Inga kommentarer: